Zgłoszenie szkody komunikacyjnej

Zdarzenia drogowe to często okoliczność niezależna od poziomu umiejętności prowadzenia auta i naszego zachowania w ruchu drogowym. Bywa bowiem, że nawet bardzo uważna jazda nie jest w stanie uchronić nawet bardzo doświadczonych kierowców przed innymi użytkownikami drogi. Stłuczka czy kolizja to zawsze zaskoczenie. W takim przypadku ważne jest sprawne i skuteczne zgłoszenie szkody komunikacyjnej.

Pierwsze kroki po wypadku komunikacyjnym

W pierwszej kolejności powinno zadbać się o zdrowie i bezpieczeństwo osób uczestniczących w wypadku. Zakres działań zależy od tego z jak poważną kolizją mamy do czynienia. Jeśli jednak żaden z jej uczestników nie wymaga pomocy lekarskiej można przystąpić do ustalenia przebiegu zdarzeń i jeśli nie wzywamy policji, do samodzielnego spisania oświadczenia z danymi dotyczącymi osób uczestniczących w wypadku oraz poszczególnych pojazdów.

Jak zgłosić szkodę komunikacyjną?

Jeśli sytuacja na miejscu została już wyjaśniona możemy zgłosić szkodę komunikacyjną do naszego ubezpieczyciela. Dla wielu zgłoszenie szkody z naprawą bezgotówkową po wypadku komunikacyjnym osób jest to etap równie stresujący jak sam wypadek. Obawiamy się bowiem szeregu formalności, których będzie wymagać od nas ubezpieczyciel. Z myślą o komforcie kierowców powstały jednak firmy pośredniczące w całym procesie i przejmujące wszystkie obowiązki kierowcy. Tak działa Unique Service Partner. Zgłoszenie szkody następuje poprzez Contact Center, co w znacznej mierze ułatwia formalną komunikację. W zasadzie rola poszkodowanego ogranicza się tylko do kontaktu z USP, a następnie to jego specjaliści zgłaszają szkodę odpowiedniemu ubezpieczycielowi i przejmują kontakt z nim. Jeśli jest taka potrzeba, operator zapewnia usługę holowania pojazdu z miejsca zdarzenia. Dodatkowo, USP organizuje oględziny uszkodzonego pojazdu i kompletuje dokumentację dla ubezpieczyciela. Co istotne gwarantuje także darmowy samochód zastępczy na cały okres naprawy.

Naprawa bezgotówkowa z USP

USP działa w ramach sieci serwisów naprawczych w całej Polsce. Naprawa zgłoszonego pojazdu może odbyć się w jednej z ponad 100 placówek klasy premium (ASO) i sprawdzonych warsztatów niezależnych. Problemy z uszkodzoną szybą może rozwiązać jeden z 300 punktów wymiany szyb w całym kraju. Współpraca z siecią warsztatów zapewnia dodatkowe korzyści dla klientów, a także priorytetową obsługę.

Zakres uszkodzeń pojazdu jest weryfikowany, a czas naprawy szkody monitorowany. Atrakcyjną i wygodną dla klienta opcją jest również bezgotówkowe rozliczenie szkody pomiędzy warsztatem a zakładem ubezpieczeń. USP uzyskuje też decyzję zakładu ubezpieczeń dotyczącą wypłaty odszkodowania.